Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Vlade Republike Srbije saopštilo je da od danas građani i privreda mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije.

Kontakt centar je oformljen kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19, a zaposleni će prijavu primati na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu iste, prosleđivati je nadležnoj republičkoj inspekciji.

Kontakt centar je pokrenula Vlada, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om, kao i uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj koja, u okviru dvogodišnjeg projekta, podržava reformu inspekcija u Srbiji.

Evropska banka za obnovu i razvoj je, u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije, omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić istakao je tim povodom da je vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID19 ubrzalo početak rada Kontakt centra, jer se i u ovoj situaciji mogu naći pojedinci koji žele da se okoriste u ovoj situaciji.

Naša je namera da kroz rad pomenutog centra zaštitimo građane i privrednike od nesavesnog ponašanja, objasnio je on i iskazao zahvalnost partnerima iz EBRD, Kancelarije za IT i NALED-a na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa.

Nakon okončanja pandemije, kako je objasnio, Kontakt centar će zajedno sa eInspektorom biti centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava.

Direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan Žužana Hargitai podsetila je na to da ova institucija godinama unazad pomaže unapređenje rada inspekcija, ocenivši da one danas rade daleko bolje i modernije nego što je to ranije bio slučaj, kada su bile percepirane kao opterećenje privrednom razvoju, a ne podrška.

Ponosni smo na to što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način i što smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Kontakt centar, gde će građani moći da prijave neke nepravilnosti, navela je ona.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović ukazao je na to da će novi kontakt centar obezbediti uštede u vremenu koje će biti viljive odmah.

Prema njegovim rečima, svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor.

Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme, te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi, objasnio je Jovanović.

Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i onlajn, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor.

Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 časa povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.

Direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović precizirala je da građani svake nedelje upute približno 1.600 prijava inspekcijama, a sada im je prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj je nadležnosti problem koji imaju.

Uspostavljanje Kontakt centra je, kako je naglasila, jedna od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije i svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika, ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije.

Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija.

Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcijakao što su komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i drugo.

U tim situacijama, operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju.

Dodatne informacije mogu se dobiti na imejl press.mduls@mduls.gov.rs.

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments