Oko 200 profesionalnih vozača iz Srbije koji rade za „Torelo“ u jeku pandemije šparta Italijom uzduž i popreko. Poručujemo svima u Srbiji da se poštuju sve mere zaštite, da nam se ne bi desio italijanski scenario.

Starije kolege kažu da bi, u slučaju da transport stane, Evropska unija mogla da izdrži samo pet dana!

Ovo zemljacima, uglas, u ime oko 200 profesionalnih vozača iz Srbije, poručuju Ivica Đurđević iz Požarevca i Nikola Stoiljković iz Vranja. Svi oni su zaposleni u italijanskom „Torelu“.

Svojim moćnim drumskim krstaricama, hladnjačama, neprekidno špartaju evropskim putevima, prevozeći prehrambene proizvode, uglavnom voće i povrće.

– Od prvog trenutka pojave opasnog virusa, neprekidno kamionima krstarimo širom Italije i drugih zemalja Evropske unije. Uživo smo videli sve nedaće koje ova pošast donosi. Situacija je izuzetno ozbiljna, zbog toga apelujemo na građane Srbije da apsolutno poštuju mere zaštite, nose rukavice, maske, ostanu kod svojih kuća! Mi smo najbolji primer, strogo se pridržavamo svih mera i niko od nas, srećom, do sada nije „zaradio“ virus korona – poručuju Nikola i Ivica.

Nadovezuje se Zoran Vuković, vozač iz Valjeva.

– Kao i ogromna većina Italijana, ni mi nismo ozbiljno uzimali upozorenja, da je potrebno nositi maske, rukavice i da koristimo sredstva za dezinfekciju, koje smo odmah dobili u firmi. Ubrzo, međutim, shvatili smo da je đavo odneo šalu i svi smo počeli da primenjujemo mere zaštite. Svih 1.500 vozača u firmi nalet korone su pregrmeli zdravi, a neprekidno su bili na drumu, čak i oblastima koje su žarišta zaraze.

Među vozačima iz Srbije, u italijanskoj firmi oko 60 je iz Valjeva. Vuković je, ističe, od decembra prošle godine svojim „mercedesom“, hladnjačom nosivosti 40 tona, prešao više od 35.000 kilometara, uglavnom po severnom delu Italije i u Francuskoj.

– Nemam suvozača, a na drumu, u kabini kamiona, najbolji prijatelji su mi internet i društvene mreže – kaže Vuković. – Da nema interneta, ne bismo mogli da se čujemo sa svojima, najbližima u Srbiji, ali ni sa kolegama iz firme i Evrope. Interesantno, na društvenim mrežama nije bilo informacije da je ijedan profesionalni vozač u Evropskoj uniji oboleo, ili bio sumnjiv da je zaražen koronom. To je najbolji pokazatelj koliko znače mere zaštite. Mada, posao vozača, neprekidno u kabini kamiona, odvija se u svojevrsnoj samoizolaciji. To je dokaz da ljudi treba da ostanu kod svojih kuća!

Među najstarijima po stažu, Valjevci Dragan Milovanović, Sreten Savatić i Obrad Ilić, ističu da posao vozača uglavnom rade ljudi iz zemalja van Evropske unije, jer Italijani, Nemci, Francuzi… neće da rade za platu koja je, vele, za gastarbajtere – misaona imenica. Sa prostora Balkana, najviše je vozača iz Srbije, BiH, Makedonije, Rumunije… Među njima je i koleginica – Ivana Božić, a šef im je takođe pripadnica lepšeg pola – Nađa Belkhiri, obe Valjevke.

– Pre desetak dana, u bifeu u mestu Aosta, u Italiji, blizu granice sa Francuskom, radnica koja pravi kafu začuđeno me je pitala imam li nekih zdravstvenih problema, čim nosim masku i rukavice – kaže Vuković. – Očigledno, mnogi su neozbiljno shvatili pretnju virusa. Sada su, međutim, svi u Italiji i drugim državama svesni šta ih je snašlo, nema panike, ali i dalje ne nose svi maske i rukavice. To sam uočio u Austriji, a Francuska je tek nedavno počela da primenjuje ozbiljne mere. Zato opet preklinjemo građane Srbije, da maksimalno ozbiljno shvate opasnost!

Iz prve ruke, uočili su da Mađarska primenjuje najrigoroznije mere, a za njima i Slovenija.

– Načuli smo da će Nemačka čak da pojednostavi proceduru za kamione, ukine neke zabrane, da bi se transport ubrzao i bio efikasniji. Ova situacija sve nas je zbližila, izbrisane su sve eventualne ranije nesuglasice, pomažemo jedni drugima, solidarnost je maksimalna. Preko društvenih mreža redovno kontaktiramo sa porodicama u Srbiji, apelujemo da se čuvaju. Glavni moto u Evropskoj uniji je „Čuvaj sebe, čuvaš druge, ostanite kod kuće!“ To je i poruka od srca svih nas Srbiji!

SVE MORA NA VREME

– Prevozimo najviše hranu, voće i povrće, ali i brzu poštu za američku kompaniju „Amazon“, a isporuka mora da bude u određenom roku, inače se u slučaju kašnjenja plaćaju veliki penali – kaže Vladimir Andrić iz Valjeva, kome je i otac vozač u firmi. – Zato za vozače širom Evropske unije ništa nije promenjeno, osim, naravno, mera zaštite od virusa. Vozimo naše krstarice auto-putevima, ali nas začude prazne saobraćajnice, gradovi sa znatno manje vozila. Naplatna rampa na ulazu u Milano iz pravca Venecije, na primer, potpuno je pusta, a uobičajeno je tu ranije bila velika kolona vozila.

Autor: NovostiOnline

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments