Jutjuberi u trci sa sportistima i glumcima

Zabava

Stampedo koji je nastao pre nekoliko dana u tržnom centru u Novom Sadu, kada se pojavio jedan od najpoznatijih jutjubera, najbolje govori o tome koliko su se idoli mladih promenili. Deca se sve više ugledaju na takozvane influensere, jutjubere i blogere, čija popularnost često nije potkovana ni naročitim trudom ni talentom.

Stampedo u tržnom centru u Novom Sadu. Ne zbog rasprodaja, već zbog nastupa jednog jutjubera. U euforiji su deca ali i njihovi roditelji lomili izloge, svađali se, pa čak i tukli.

Na kraju niko nije došao do njega, a zbog gužve u njegovom rasporedu nismo ni mi. Ali jesmo do jutjubera Milana Inića, koji je takođe idol mladih. Smatra da oni koji žive na internetu često nisu svesni odgovornosti i poruka koje šalju.

„Mene je, eto, oduvek zanimala video-produkcija kako se snimaju film, serija, muzički spot, tako da sam još 2008. krenuo da kreiram neki svoj sadržaj i tada mi se, eto, Jutjub pokazao kao platforma gde možeš da podeliš svoj sadržaj sa publikom“, kaže jutjuber Milan Inić.

Prema njegovim rečima, kad zapravo odemo i pogledamo sadržaj na svim tim kanalima možemo videti nešto što je neprimereno, ne samo za mlade već nije primereno da postoji u našem društvu, ali i te kako prolazi.

„Eto, dovoljno je da ja sad kao jutjuber samo kažem da sam svestan kolika je odgovornost“, naveo je Inić.

Kako stručnjaci kažu, njegova karijera ali i karijera ostalih jutjubera tek je počela, a neki su je stvorili preko noći i to bez puno truda. Sociolozi ovaj pojam definišu kao novu formu medijske komunikacije u kojoj se gubi uloga posrednika.

„Nekada kada ste imali materijale koje emituje televizija, imate neke urednike koji će onda taj materijal na neki način da kažem filtrirati na onoj strani recipijenata recimo publike, a u ovom slučaju deca, imate roditelje koji će to isfiltrirati“, smatra sociolog Dalibor Petrović.

Kako je dodao, danas se i jedno i drugo izgubilo, zapravo neko šalje neki sadržaj bez prevelike odgovornosti za posledice toga, s druge strane roditelji puštaju decu da bez odgovarajuće zaštite, bez prevođenja tog materijala, direktno taj sadržaj primaju i na njega reaguju.

Zbog tog direktnog odnosa sa jutjuberima deca se emotivno vezuju za njih, kažu stručnjaci.

„Naravno da se uzori menjaju od generacije do generacije. Danas imamo situaciju da su roditelji zbunjeni, često uplašeni uzorima koje deca biraju i koji utiču na njih. Mi ne možemo i ne treba to da radimo da ukidamo društvene mreže i da cenzurišemo, ali je važno da kao roditelji, kao društvo, znamo šta se dešava i da nudimo različitost, da dajemo smisla tome“, navodi neuropsihijatar Nevena Čalovska Hercog.

Podaci iz prošle godine pokazuju da je najčešći idol dece u Srbiji Novak Đoković. Statistika otkriva i da su se za 20 godina promenili pogledi mladih na to ko bi trebalo da im bude uzor. Pa je tako pažnja dece najviše okrenuta ka internet zvezdama, a to i ne čudi. Jutjuberi, vlogeri, blogeri u Srbiji mesečno zarađuju od 3.000 do čak 60.000 dolara.

Autor: RTS

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *