Mercedes-Benc predstavio svoj ponos – novu vodeću limuzinu S-klase

Vesti Zanimljivost

Kompanija „Daimler AG“ je danas predstavila novu verziju svoje luksuzne limuzine „Mercedes-Benz S-Class“.

To je najvažniji model te kompanije i modela za koji se nada da će stvoriti veliku dobit kako bi pomogao tom proizvođaču automobila sa sedištem u Štutgartu da savlada recesiju zbog pandemije i strukturne promene u auto industriji.

Izvršni direktor „Daimlera“ Ola Kalenius nazvao je dugačku, elegantnu „S-Class“ „srcem naše marke“ tokom video-prezentacije kada je predstavio visoko personalizovanu luksuznu tehnologiju tog automobila.

Kompanija će se i dalje oslanjati na dobit od svojih luksuznih vozila s mootorima s unutrašnjim sagorevanjem poput „S-Class“ i SUV-ova da bi finansirala ulaganje u novu tehnologiju s niskim emisijama izduvnih gasova.

Ferdinand Dudenhefer, direktor Centra za automobilska istraživanja u Duisburgu, nazvao je „S-Class“ „veoma važnim“ za „Daimler“ i njegovu luksuznu diviziju „Mercedes-Benz“ jer sa samo tri odsto učlešća u prodaji svih vozila te kompanije, donosi joj 15-20 odsto operativne zarade.

Direktor „Daimlera“, Kalenius, sprovodi akciju smanjenja troškova kako bi sačuvao novac tokom recesije i da bi našao novac za skupe investicije u električne i digitalne tehnologije koje transformišu automobilsku industriju pod pritiskom vlasti i konkurenata iz tehnološkog sektora.

Posebno proizvođači automobila u Evropi moraju da prodaju znatno više električnih vozila kako bi ispunili stroga ograničenja emisije ugljen-dioksida od početka sledeće godine. Ugljen-dioksid je glavni gas koji naučnici krive za klimatske promene. Ograničenja su deo napora Evropske unije da se pridržava Pariskog klimatskog sporazuma iz 2015. godine.

Nova verzija „S-Class“ se ne razlikuje mnogo od prethodne, osim novih horizontalnih zadnjih svetla. Ima glasovnog pomoćnika na svim sedištima, od kojeg putnici mogu da traže grejanje sedišta i masažu ledja ili puštanje muzike.

Vozač može da sa ekrana osetljivog na dodir na kontrolnoj tabli prebaci neki program deci pozadi.

Vrhunski udobna, sedišta se dovode u željeni položaj pomoću 18 elektro-motora, vođenih digitalnim mozgom automobila koji pamti lične položaje ogledala i sedišta.

Kupci u Kini, ključnom tržištu za to vozilo, prvi će dobiti mogućnost i da naruče večeru putem glasovnog asistenta automobila dok se voze kući.

Pri skretanju se mogu zaokrenuti i zadnji točkovi do 10 stepeni, omogućavajući mali radijus okretanja uprkos veličini tog vozila.

„S-Class“ dolazi i u hibridnoj verziji koja kombinuje električni pogon i pogon motora sa unutrašnjim sagorevanjem, sa poboljšanim potpuno električnim dometom od 100 kilometara pre no što se motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokrene da bi dopunio baterije električnog.

Verzijama samo s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim modelima sledeće godine će se pridružiti „EQS“ potpuno električni model u porodici „S-Class“.

Saopštenje kompanije ne sadrži cenu, dok sadašnji model u Sjedinjenim Državama košta više od 94.500 dolara (80.000 evra).