Roboti, virtuelna realnost, hologramske projekcije nastavnika – samo su neke od novina koje će u narednim godinama ući u učionice škola u Srbiji.

Prvi korak biće otvaranje Centra za promociju nauke u Beogradu, u zgradi Učiteljskog fakulteta u Bulevaru mira. Upravo ovaj fakultet partner je u projektu i njegovi predavači učestvovaće u obukama kolega iz cele Srbije.

– Prema ugovoru, ovakve centre otvorićemo i u Novom Sadu i Trsteniku, opremu će i za njih donirati kineski partner, a mi ćemo obezbediti prostor, koji podrazumeva i prenoćište, kako bi prosvetni radnici i studenti iz svih gradovi mogli da dolaze na obuku. Za Centar u Beograd, smeštaj je u studentskom odmaralištu na Avali.

Obučeni prosvetni radnici svoje znanje prenosiće kolegama. Za uvođenje veštačke inteligencije u škole potrebna su velika sredstva, a ministar kaže da će već budžetom za narednu godinu biti predviđena nabavka opreme. Osim iz državne kase, najavljuje, oprema će stići i sredstvima donatora.

– Realizacija ugovora sa „NetDragonom“ ima tri faze – objašnjava Šarčević i nastavlja:

– Prva faza je ova kojom se sada bavimo – otvaranje centara za promociju nauke. U drugoj fazi kineska kompanija će u Beogradu otvoriti razvojni centar, koji će biti priprema za otvaranje fabrike u Srbiji. Biće to jedina fabrika svetskog lidera u ovoj oblasti otvorena van Kine. Biće to velika šansa za Srbiju. Sve ovo dogovoreno je kada je visoka kineska delegacija bila u Srbiji, u okviru inicijative „Pojas i put“.

Plan je, kaže ministar, da dogodine nabave opremu za bar po dve škole u svakoj od 17 školskih uprava. U ove škole će dolaziti i učenici i nastavnici iz drugih gradova.

Neće roboti i hologramske projekcije profesora zameniti prave nastavnike, niti će virtuelna realnost zameniti udžbenike.

To će biti samo pomoćna sredstva koja će nastavu činiti zanimljivijom. Digitalnim učionicama, nastavnom informatike, robotima, dronovima i ostalim uvedenim novinama decu već pripremamo za sve to – kaže Šarčević.

Autor Novosti

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments