Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Vladi Republike Srbije Mladen Šarčević potpisao je danas ugovore sa direktorima 29 osnovnih i srednjih škola o dodeli grantova za školske zadruge.

Školama je dodeljeno 10 miliona dinara za različite projekte koji će biti realizovani preko školskih zadruga. Za projekte u 16 osnovnih škola opredeljeno je šest miliona dinara, dok su četiri miliona dinara izdvojena za projekte 13 srednjih škola.

Od tih sredstava biće nabavljene pakerice za voće i povrće, plastenici, sušare za voće, sušare za povrće i gljive, baštenski alati, mašine za presovanje otpada, mašine za šivenje i vez, sapunske baze, alati za izradu nakita, manji šporeti za kuvanje, peći za pečenje gline i drugo.

Šarčević je tim povodom istakao da se sredstva za pomoć zadrugarstvu u školama opredeljuju prvi put i da škole koje su osnovale zadruge sada imaju priliku da naprave male proizvodne pogone.

Ministar Šarčević naveo kao pozitivan primer Požarevac, gde su sve osnovne i srednje škole osnovale zadruge i već imaju zajedničke nastupe 42699
Foto: P.Jovanović

On je kao pozitivan primer istakao Požarevac, gde su sve osnovne i srednje škole osnovale zadruge i već imaju zajedničke nastupe.

Prema njegovim rečima, kolike su mogućnosti škola u toj oblasti najbolje govori primer Hemijsko-tehnološke škole u Subotici, koja skoro ceo grad snadbeva sapunima, i Mlekarske škole u Pirotu, koja snabdeva ceo grad mlečnim proizvodima.

Ministar Šarčević naveo kao pozitivan primer Požarevac, gde su sve osnovne i srednje škole osnovale zadruge i već imaju zajedničke nastupe 42699
Foto: P.Jovanović

Ministar je podsetio na to da, osim obrazovne, škole imaju i vaspitnu ulogu koja se najbolje sprovodi kroz osnivanje zadruga.

U đačkoj zadruzi stiču se određene veštine, a najveća vrednost je vaspitanje za rad. Učenici se uče preduzetništvu od najranijeg uzrasta. Od zarađenog novca pomažu se siromašni đaci i obezbeđuju vaučeri koji se koriste u centrima izvrsnosti, objasnio je Šarčević.

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments