Noć veštica se ušunjala i u naše prodavnice – Koliko vam novca treba za nju

Društvo Poporter Vesti

Bundeve, slatkiši, maske i strašna dekoracija nezaobilazni su detalji proslave Noći veštica. Filmovi, serije, a pogotovo internet vas praktično „bombarduju“ nedeljama pre samog datuma, a iznenadiće vas podaci o tome koliko Amerikanci zapravo potroše novca u ovom periodu.

Prosečan Amerikanac svake godine nedeljama osmišljava svoju masku za Noć veštica. Takođe, za ovaj praznik Amerikanci će svake godine da potroše skoro 4 milijarde dolara samo na slatkiše. I dok će se verovatno u komentarima ispod ovog teksta naći i neki u kojima se navodi da je u pitanju paganstvo, činjenica je pak da Halloween svake godine i u Srbiji postaje sve popularniji.

Raspravu o preuzimanju zapadnjačkih običaja ćemo ostaviti za neki drugi put. Napomenućemo da se i ove godine održavaju u celoj Srbiji, a posebno u Beogradu, brojne žurke, svirke i maskenbali u čast Noći veštica. Takođe, jesenji praznik se ušunjao i u naše prodavnice, te vrlo lako prazničnu atmosferu možete da donesete i u svoj dom.

Koliko Amerikanci troše?

Tradicija seže daleko, čak 2.000 godina u prošlost. Bundeve, slatkiši, maske i strašna dekoracija nezaobilazni su detalji proslave Noći veštica. Filmovi, serije, a pogotovo internet vas praktično „bombarduju“ nedeljama pre samog datuma, a iznenadiće vas podaci o tome koliko Amerikanci zapravo potroše novca u ovom periodu.

„Trick or treat“ je izreka kojom deca zakucaju na vrata i traže slatkiše od svojih komšija. To je smicalica koja u slobodnom prevodu glasi „dajte nam slatkiše ili ćemo inače biti primorani da uradimo nešto nevaljalo“. I da bi na kraju deci i dali poslastice, Amerikaci godišnje potroše 3,8 milijardi dolara samo za to.

Takođe, svake godine se u SAD proizvede skoro 700.000 kilograma bundeve. Na svoje kostime daju čak 3,4 milijarde dolara, a ako mislite da je to „šašavo“, onda čekajte da čujete i ovo – pola milijadi dolara potroše na maske za svoje ljubimce.

Sve ukupno, ove godine će Amerikanci potrošiti neverovatnih 8,8 milijardi dolara na slatkiše, kostime i dekoraciju. To bi bilo 86 dolara po osobi, navodi „Biznis insajder“. Ako bismo to uporedili sa nekim drugim troškovima, SAD troše 2 milijarde dolara na vakcinu protiv gripa.

Zašto ljudi tako mahnito troše?

Krajem osamdesetih, ekonimista po imenu Torstin Veblen proučavao je potrošnju u društvu i napisao uticajnu knjigu koja je objasnila razloge zbog kojih ljudi troše. Knjiga je izložila teoriju po kojoj se robe i usluge kupuju jednostavno da bi bile vidljive.

Uočljiva potrošnja dizajnirana je tako da drugima pokaže da ste bogati, pametni ili važni. Prema njegovoj tvrdnji, tako se troši na neke predmete i više nego što oni vrede.

Da Veblen danas piše o svetu, verovatno se ne bi fokusirao na nekretnine. Umesto toga, možda bi koristio primer ljudi koji pokušavaju da privuku pažnju na Instagramu oblačeći svoje kućne ljubimce u skupe kostime.

Ni Srbija nije imuna
Ono što nam je nekad bilo vidljivo samo u filmovima, danas nam je na dohvat ruke u brojnim prodavnicama.

I marketi u Srbiji, doduše uglavnom oni inostranog porekla, podlegli su pritisku Zapada te su na rafovima neki od proizvoda popularnih za Noć veštica nezaobilazni.

Dakle, pored brojnih maskenbala, čije ulaznice se kreću do 1.000 dinara na policama marketa možete naći mnoge zanimljive stvarčice – od gumenih bombona u obliku mozga i ljudskog oka, pa sve do soka od grožđa i crne ribizle koji predstavlja „vampirsku krv“.

Sigurno je da biste nekim sitnicama mogli da usrećite svoje mališane, a za to čak i nećete potrošiti nešto mnogo novca. Krompir i pileći fileti u obliku duhova mogli bi da vas izađu oko 500 dinara, a ručak bi bio prilično interesantan.

Ako biste da se maskirate, onda biste prošli nešto skuplje. Ako niste vešti sami u šivenju, onda vas kompletno opremanje od glave do pete može iznostiti i par hiljada. U poznatim buticima se čak i mali kostimi Else iz „Zaleđenog kraljevstva“ ili Supermena nalaze po ceni od oko 2.000 dinara.

Pored marketa i butika tu su i izdavačke kuće. Jedna od njih povodom ovog praznika nudi popust na sve knjige iz žanra horora ili misterije.

Inače, Halloween je praznik koji je podelio Srbiju. U poslednjih nekoliko dana pojavili su se brojni naslovi o tome kako ogorčeni roditelji ne dozvoljavaju deci da Noć veštica slave na Svetog Luku. Drugi pak smatraju da u obeležavanju nema ničega jer postoji nešto što je sigurno zagarantovano – zabava.

Autor: Telegraf

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *