Novi red vožnje na srpskim prugama danas je stupio na snagu i važiće do 14. decembra naredne godine, saopštila je „Infrastruktura železnice Srbije“.

U putničkom železničkom saobraćaju od danas svakodnevno će na srpskim prugama saobraćati ukupno 400 vozova, od čega 24 međunarodna i pogranična, 239 daljinskih i lokalnih u unutrašnjem saobraćaju, 134 BG Voza i tri agencijska.

Jedini operater u putničkom saobraćaju je železnička kompanija „Srbija Voz“.

U teretnom saobraćaju na prugama „Infrastrukture železnice Srbije“ u narednih godinu dana biće ukupno pet prevoznika, što je za dva više nego prošle godine, a veći broj operatera čeka na dobijanje dozvola i trasa za organizaciju robnog železničkog transporta.

Novi red vožnje na srpskim prugama 12290

„U novi red vožnje ušli smo sa oko 721 kilometrom pruga, na kojima je moguća brzina vozova između 100 i 120 kilometara na sat. U odnosu na prethodni red vožnje, povećali smo i osovinsko opterećenje na prugama Ruma-Šabac-Brasina, Novi Sad – Zrenjanin i Požarevac – Majdanpek – Prahovo Pristanište“, kaže se u saopštenju.

Kao najznačajnije ističe se da je jedinoj deonici Koridora 10, gde je osovinsko opterećenje bilo 20 tona po osovini Resnik – Mladenovac – Velika Plana, osovinsko opterećenje povećano na 22,5 tona po osovini.

„Zahvaljujući projektima izgradnje i modernizacije srpskih železnica u proteklih pet, šest godina, uz punu podršku i pomoć Vlade Republike Srbije i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, mi danas na srpskim prugama imamo oko 40 deonica na kojima naši vozovi mogu da razviju maksimalnu brzinu između 100 i 120 kilometara na sat“, izjavio je generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić, koji je tokom noći prelaska na novi železnički red vožnje obišao železničke čvorove Subotica, Novi Sad i Beograd.

Tako po novom redu vožnje brzinama između 100 i 120 kilometara na sat vozovi mogu da saobraćaju, pored ostalog, i na deonicama pruga između Batajnice i Šida, na niškoj i barskoj pruzi, na pruzi Pančevački most – Pančevo Glavna, ali i na prugama Pirot – Dimitrovgrad, Futog – Odžaci, Karavukovo – Bogojevo i Kraljevo – Čačak.

Tokom naredne godine, kako se navodi, biće nastavljeni radovi na izgradnji pruge za velike brzine između Beograda i Novog Sada.

Predstoji i početak radova na rekonstrukciji pruga Niš – Dimitovgrad iz kredita Evropske investicione banke, Niš – Brestovac iz IPA fondova i Jajinci – Mala Krsna, iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Povećanju brzina na srpskim prugama doprinos će dati i nastavak realizacije projekta rekonstrukcije regionalnih pruga u Srbiji.

„Infrastruktura železnice Srbije“ u proteklih godinu dana pet putnih prelaza osigurala je najsavremenijom automatskom opremom, po prvi put počelo je opremanje putnih prelaza reflektorskim osvetljenjem, video nadzorom i vibro trakama, a veći broj putnih prelaza građevinski je uređen. U narednoj godini, zahvaljujući sredstvima iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, 25 putnih prelaza biće opremljeno video nadzorom i reflektorskim osvetljenjem.

Pored toga, sredstvima Svetske banke od 13 miliona dolara, savremenim osiguranjem biće opremljeno 60 putnih prelaza širom Srbije, a plan je da tenderske procedure za ovaj posao započnu već u martu naredne godine.

U prethodnih godinu dana „Infrastruktura železnice Srbije“ otpočela i rekonstrukciju staničnih zgrada, u koje je tokom 2018. godine uložila 100 miliona dinara, a ova akcija ce biti nastavljena i u narednoj godini, navedeno je u saopštenju.

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments