Potrošači u Srbiji se, prema podacima Ministarstva poljoprivrede, najviše žale na miris, boju i ukus hrane, zatim na istek rokova hrane u prodaji ili nedostatak deklaracije na izloženoj hrani, objavio je časopis „Biznis i finansije“.

Tržišna inspekcija navodi da protekle godine u većim gradovima nisu imali nijednu prijavu vezanu za prodaju robe na zelenim pijacama, ali su dobili manji broj prijava koje su se odnosile na prodaju u hipermarketima.

Potrošači su se najviše žalili da cena koja je istaknuta na robi, nije ista i na kasi.

Republička veterinarska inspekcija kontroliše bezbednost i kvalitet hrane životinjskog porekla u svim objektima koji stavljaju hranu životinjskog porekla u promet, poput mesara, ribarnica, prodavnica mlečnih proizvoda, prodavnica delikatesa, samoposluga, megamarketa, restorana, kioska brze hrane i zelene pijace.

Poljoprivredna inspekcija na pijacama kontroliše promet alkoholnih pića u rinfuznom stanju, a u trgovinskim objektima hranu biljnog porekla, alkoholna i bezalkoholna pića u originalnom pakovanju.

Postoji i fitosanitarna inspekcija, koja kontroliše svaku pošiljku svežeg voća i povrća prilikom uvoza.

Inspekcije koje su u nadležnosti Ministarstva poljoprivrede, veterinarska, poljoprivredna i fitosanitarna, tokom 2019. godine su kroz redovne i vanredne kontrole obavile više od sto hiljada kontrola. Sa tržišta su povukle hranu koja nije bezbedna za potrošače, „zbog nedostataka u sledljivosti proizvoda, isteka roka trajanja, nepropisnog deklarisanja, neispunjavanja uslova za proizvodnju ili nepoštovanja odnosno neuskladjenosti sa zakonskim propisima kao i drugih neusaglašenosti“, objašnjavaju u Ministarstvu poljoprivrede.

S druge strane, tržišna inspekcija, koja je pod upravom Ministarstva trgovine, vodi računa da na pijacama robu prodaju samo legalni trgovci, zbog čega obavljaju kontrolu i preventivni nadzor i kod organizatora pijaca.

Interesantno je, međutim, kako piše „Biznis i finansije“, da tokom 2019. godine tržišna inspekcija nije primila nijednu prijavu vezanu za nepravilnosti na pijaci.

U Odeljenju za kontrolu prometa, sprečavanje nelojalne konkurencije i zaštitu potrošača tog ministarstva ističu da su u prethodnoj godini inspektori tokom ukupno 160 kontrola utvrdili propuste kod 43 organizatora pijaca i dali preporuke kako da se oni otklone.

„Pojedini organizatori pijace nisu na pijaci obezbedili kontrolnu vagu na kojoj se vrši provera mase kupljene robe. Zatim, nisu obezbedili uslove za prisustvo i rad nadležnih inspekcija za sve vreme pijačne trgovine, nije jasno obeležen i izdvojen pijačni prostor od okolnog prostora, takođe, nisu vidno istaknuti dani i vreme pijačne trgovine“, objašnjavaju tržišni ispektori.

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments