Bager „SchRs 1400“ biće u probnom radu na etaži petog rudarskog sistema za otkopavanje jalovine.

Transport novog bagera „SchRs 1400“ od montažnog placa do radne lokacije završen je 8. maja. U narednom periodu predviđeno je da bager radi u režimu probnog rada. U realnim radnim uslovima biće testirane eksploatacione karakteristike i sva druga tehnička svojstva mašine.

Površinski kop „Drmno“ - Završen transport novog bagera 18564
Foto: EPS Energija

Podsetimo, reč je o savremenom rotornom bageru koji je deo investicije Šestog rudarskog sistema na kopu „Drmno“ i koji će doprineti povećanju proizvodnih kapaciteta sa sadašnjih devet na 12 miliona tona uglja godišnje. Od lokacije na kojoj je montiran do pozicije na kojoj će da radi kolos težak 3.115 tona, dugačak 164 metra i visine 45 metara, „pregazio“ je put od oko sedam kilometara.

Transport bagera ovakvog gabarita svrstava se u red tehnički zahtevnih poslova sa povećanim rizikom u kome učestvuje veliki broj ljudi.

– Transport bagera bio je veliki poduhvat, ali je realizovan bez problema, iako trasa do radnog odredišta nije bila baš jednostavna. Prošli smo ravnim delom trase duž istočne granice kopa, potom smo dva puta prelazili preko regionalne saobraćajnice koja vodi za selo Kličevac, ispod 110 kilovoltnog regionalnog dalekovoda do ulaska u konture kopa „Drmno“. Zatim je usledio spust niz rampu do radne etaže na kojoj je predviđeno da bager počne sa probnim radom.

Površinski kop „Drmno“ - Završen transport novog bagera 18564
Foto: EPS Energija

U ovom poslu učestvovao je veliki broj radnika različitih struka i zanimanja koji su profesionalno uradili posao. Sve vreme imali smo odličnu logističku podršku svih službi kopa „Drmno“ i PD „Autotransport“.Međusobna komunikacija bila je odlična, što je sve doprinelo da se transport uspešno završi. Istakao bih i činjenicu da su zaposleni firme „Elektroistok izgradnja“ 24. aprila bili na visini zadatka. Po veoma jakoj košavi uz velike napore demontirali su žice sa tridesetometarskih stubova 110 kilovoltnog regionalnog dalekovoda kako bi nam stvorili uslove za nastavak transporta bagera prema kopu –

kazao je Aleksandar Pantić, šef Šestog BTO sistema.Rajko Nikolić, glavni poslovođa na Šestom jalovinskom sistemu ističe u prvi plan timski rad.

Površinski kop „Drmno“ - Završen transport novog bagera 18564
Foto: EPS Energija

– Tokom transporta imali smo dve teže deonice puta. Jednu od oko 1.300 metara, koja nas je vodila kroz oranice ispod dva dalekovoda, gde je trebalo napraviti veliki radijus kako bi uhvatili pravac prema konturama kopa. Po ulasku u kop mašinu je trebalo spustiti niz rampu dužine 1.040 metara sa nagibom od pet odsto, sa visinskom razlikom od 50 metara. Sa kote bili na visini zadatka. Po veoma jakoj košavi uz velike napore demontirali su žice sa tridesetometarskih stubova 110 kilovoltnog regionalnog dalekovoda kako bi nam stvorili uslove za nastavak transporta bagera prema kopu – kazao je Aleksandar Pantić, šef Šestog BTO sistema.Rajko Nikolić, glavni poslovođa na Šestom jalovinskom sistemu ističe u prvi plan timski rad.

– Tokom transporta imali smo dve teže deonice puta. Jednu od oko 1.300 metara, koja nas je vodila kroz oranice ispod dva dalekovoda, gde je trebalo napraviti veliki radijus kako bi uhvatili pravac prema konturama kopa. Po ulasku u kop mašinu je trebalo spustiti niz rampu dužine 1.040 metara sa nagibom od pet odsto, sa visinskom razlikom od 50 metara.

Površinski kop „Drmno“ - Završen transport novog bagera 18564
Foto: EPS Energija

Sa kote 115 spustili smo se na kotu 69. Ova deonica transporta zahtevala je od svih učesnika povećanu budnost i opreznost. Transport bagera okončan je dolaskom mašine do pogonske stanice 5/2. S obzirom na vrednost bagera i njegov značaj za razvoj kopa „Drmno“, tokom transporta ništa nije bilo prepušteno slučaju – rekao je Nikolić.

Površinski kop „Drmno“ - Završen transport novog bagera 18564
Foto: EPS Energija

Bagerom je upravljao i Dragan Živković, jedan od najstarijih bagerista na kopu „Drmno“, sa 42 godine radnog staža.

– Najteže mi je bilo na samom početku transporta bagera, jer se tada čovek operativno upoznaje sa njegovim mogućnostima – kako odgovara na zadate komande, kako prihvata šenkanje, propadanje itd.

Iz kabine se ne vidi mnogo, tako da je dobra komunikacija sa ljudima koji vode transport predstavljao preduslov za uspešno obavljanje posla – kaže ŽivkovićKompletan posao transporta protekao je pod nadzorom predstavnika kineske kompanije CMEK i nemačkog „TisenKrupa“ .

Dobra priprema

Predrag Marković, drugi bagerista sa velikim radnim iskustvom od preko 40 godina, upravljao je pretovarnom mašinom koja je povezana sa konstrukcijom bagera. On ističe da je sve vreme bio u komunikaciji sa prvim bageristom i ljudima koji su vodili transport. Ne skriva zadovoljstvo što je sve proteklo u najboljem redu i dodaje da je to rezultat dobre pripreme.

Autor: EPS Energija/S. Srećković

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments