U redakciju Poportala stiglo je saopštenje za medije Regionalne Inicijative Istočne Srbije ISTOK i Pokreta Slobodnih Građana, a povodom rešenja Republičke komisije za zaštitu prava ponuđača, u slučaju javnog gradskog i prigradskog prevoza. Kako kažu, imajući u vidu značaj opšteg interesa građana u regulisanju javnog prevoza kao komunalne delatnosti, ali i činjenice da je drugi put da se ova javna nabavka obustavlja, smatraju da je značajno da se o ovoj temi informiše javnost. Saopštenje prenosimo u celosti:

„Pljačka građana Požarevca od 25 miliona evra sprečena je odlukom Republičke komisije za zaštitu prava ponuđača da poništi javnu nabavku za gradski i prigradski prevoz koja je bila nameštena za preduzeće “Continental Turs” koje je jedino ispunjavalo uslove konkursa. Pokret slobodnih građana i Regionalna inicijativa Istočne Srbije pozdravljaju ovu odluku i smatraju da je ovo još jedan dokaz korupcije koja se dešava u Gradu Požarevcu, čije rukovodstvo poklanja novac građana firmama bliskim Srpskoj naprednoj stranci.

Javni prevoz u Požarevcu trebao je da postane komunalna delatnost, to je naloženo dva puta iz Republičke komunalne inspekcije krajem prethodne godine. Međutim, ovo je već drugi put da se poništava ova javna nabavka čiji ukupni iznos je skoro 25 miliona evra zbog diskriminatornih uslova javne nabavke, kojom favorizuju unapred poznatog izvođača koji poseduje 25 vozila na KPG pogon (komprimovani prirodni gas-metan), a čija su vozila na KPG pogon proizvedena upravo 2011. godine. Mimo toga, Grad je u obavezi da privatnom partneru, prevozniku, finansira nabavku vozila tokom trajanja Ugovora, i to u vrednosti od skoro 6 miliona evra.

Prvenstveno izrađena Studija javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Požarevca urađena je profesionalno i u skladu sa potrebama građana Grada Požarevca. Sledeći dokument, Projekat o javno-privatnom partnerstvu, izrađen je u suprotnosti sa Studijom, a u njemu se pojavljuju karakteristike i cene koji se odnose na motore EEV kategorije, na KPG pogon. Nije jasno, ako se u Studiji finansijski proračuni godišnje potrošnje goriva odnose na EURO6 motore, na koji su način godišnju cenu potrošnju dizel goriva projektovali na cenu godišnje potrošnje KPG koji je najmanje 30 odsto jeftiniji od euro dizela?

RIIS i PSG su i ranije ukazivali na nezakonitosti i greške u postupku. Pozivajući se na neusaglašene i diskriminatorne uslove javne nabavke, podneli smo zahtev 10. februara 2020. godine da se ona obustavi, uz obrazloženje da su kriterijumi za dodelu ugovora i uslovi za učestvovanje diskriminatorni a da javna nabavka ne ispunjava propisane uslove. Predlog je, naravno, odbačen.“