Radovi na rekonstrukciji devedeset kilometara pruge Požarevac – Majdanpek odvijaju se prema planu.

Trenutno su u toku radovi u železničkoj stanici Kučevo i do 21. novembra, kako je to i planirano, biće spojena pruga između Požarevca i Majdanpeka, remontovana sopstvenim kadrovima i materijalnim i finansijskim sredstvima „Infrastrukture železnice Srbije“, – izjavio je generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić, prilikom današnjeg obilaska radova u železničkoj stanici Kučevo.

Remont pruge Požarevac – Majdanpek prema planu, u toku radovi u Kučevu, završetak 21. novembra 11250
Foto: infrazs

Izvođači radova na gradilištu u železničkoj stanici Kučevo upoznali su generalnog direktora Jevtića da je ostalo da se obave završni radovi na rekonstrukciji poslednjih desetak kilometara pruge prema Majdanpeku.

Radovi su započeli 21. maja ove godine u železničkoj stanici Požarevac, a rok za njihov završetak bio je 180 dana. „Infrastruktura železnice Srbije“ remont ove pruge izvodi u sopstvenoj režiji, tj. sopstvenom mehanizacijom i kadrovima, u okviru projekta obnove regionalnih pruga u Srbiji.

Pruga Požarevac – Majdanpek bila je u izuzetno lošem stanju. Pruga je jednokolosečna i izgrađena 1938. godine. Pre rekonstrukcije koja je u toku, na ovoj pruzi remontovane su samo pojedine njene deonice, u ukupnoj dužini od oko 40 kilometara i to još 1991. godine. Zbog toga je na pedeset kilometara ove pruge brzina vozova bila samo od 10 do 20 kilometara na sat, a na preostalih 40 kilometara pruge svega 50 kilometara na sat.

Remont pruge Požarevac – Majdanpek prema planu, u toku radovi u Kučevu, završetak 21. novembra 11250
Foto: infrazs

Zbog ovakvog stanja pruge, putnički vozovi između Požarevca i Majdanpeka već pet i po godina ne saobraćaju, a poslednji put prošli su ovom trasom 20. juna 2013. godine.

Efekti od ovog remonta pruge izuzetno su veliki. Vozovi će ovom prugom nakon njene rekonstrukcije saobraćati brzinom od 80 kilometara na sat, dok će osovinsko opterećenje pruge biti povećano na 22,5 tona po osovini.

Remont pruge Požarevac – Majdanpek prema planu, u toku radovi u Kučevu, završetak 21. novembra 11250
Foto: infrazs

Remont pruge i povećanje njenog osovinskog opterećenja, od izuzetnog su značaja za privredu ovog dela Srbije, jer su za železnički pravac Požarevac – Majdanpek vezani značajni privredni sistemi, kao što su: Luka Prahovo, RTB Bor, rudnici Majdanpek, Kaona i Kostolac, Stig i železara Smederevo.

 

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments