Renault 4 prava je automobilska legenda, a to se vidi i prema količini primeraka koji su još uvek u voznom stanju u Srbiji. Prema tom automobilu snimane su mnoge pesme, bio je u brojnim filmovima, ali najvažnije od toga jeste činjenica da je verno služio brojne vozače u svetu.

Proizvodio se od 1961. do 1992. godine, a s više od 8,1 miliona prodanih primeraka, postao je treći najprodavaniji model automobila na svetu. Zbog velike potražnje, sklapao se u čak 27 država pa mu je bilo potrebno samo šest godina da se proizvede i milioniti primerak.

 

Nažalost, modernizacijom automobila je i ovaj slavni model pomalo zapao u zaborav, ali čini se da uskoro ponovno kreće u proizvodnju – barem u Japanu. Naime, japanska kompanija DAMD Styling Effect napravila je jedan novi gradski automobil po uzoru na Renaultovu „četvorku“.


Renault 4 vraća se u prodaju

Renault 4 vraća se u prodaju

 

Suzuki Alto Lapin jedan je od najpopularnijih „kei“ automobila u Japanu. Odlikuje ga pouzdanost, praktičnost, mala potrošnja, ali i odličan odnos uloženog i dobijenog. S obzirom na to da su Japanci inače bili veliki zaljubljenici u Renault 4, da smatraju da je isti delio sve odlike kakve ima i aktualni Alto Lapin, prisetili su se kako sve ovo spojiti u jedno.

Renault 4 se vraća u prodaju 36915

DAMD Styling Effect je tako stvorio modernu verziju legendarnog Renaulta na bazi ovakvog Suzukija. Spolja su iskorišćeni skoro svi detalji s Renaulta, a jedina razlika se zapravo vidi po ravnijem krovu i uglađenijim linijama karoserije.

Renault 4 se vraća u prodaju 36915

S druge strane, u unutrašnjosti se koristi većina delova Suzukija kako bi ovaj automobil ostao udoban prema današnjim standardima, ali kako bi se i povećala sigurnost putnika za razliku od nekadašnjih standarda.

Pokreće ga 0,65-litarski trocilindrični motor, koji razvija 64 konjske snage. Japanci su se čak potrudili da i cena ostane korektna, pa ona iznosi 11 hiljada evra, što je zapravo i prosečna cena ovakvog novog Suzukija u Japanu.

Renault 4 se vraća u prodaju 36915

Drago nam je videti da još uvek postoji neko ko oživljava ovakve legende koje su obeležile istoriju automobilizma. S obzirom na pristupačnu cenu i popularnost velike „četvorke“ u Japanu, nadamo se da će prodaja ovog automobila ozbiljno zaživeti.

0 0 vote
Article Rating
Prijavljujem se
Obavesti me o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments